وکیل مهریه تهران؛ مشاوره جهت گرفتن مهریه زن

مهریه در قانون مدنی و شرعی حق زن است؛ بعبارتی در زمان خطبه عقد برای زن مهریه تعیین می شود و با توجه به نوع مهریه زن هر زمانی که بخواهد می تواند تقاضای مهریه کند، اگر در زمان جدایی زن از مرد طلب مهریه کند ممکن است این پروسه سخت و مشکل باشد اما به کمک وکیل مهریه تهران می توانند با توقیف فوری و اقدام سریع طلب مهریه این پروسه را زودتر به نتیجه برسانید. استفاده از وکیل می تواند در این راه بسیار راهگشا باشد.

[static_block_content id=”628″]

بهترین وکیل مهریه تهران

پس از اینکه بین زن و مرد نکاح انجام شد، مهریه برای زوجه به عنوان یک حق در نظر گرفته می شود و مرد وطیفه دارد نسبت به پرداخت آن بعد از جاری شدن خطبه اقدام کند.
از جمله مهم ترین حقوق مالی زن در ازدواج مهریه است، با توجه به قانون مدنی ایران پس از وقوع عقد نکاح زن دارای مهریه است و می تواند هر زمانی که بخواهد حتی زمانی که هیچ مشکلی بین آن ها وجود ندارد مهریه خود را طلب کند.


در بسیاری مواقع زن به علت اختلافات ایجاد شده بین وی و همسر خود قصد مطالبه مهریه را می کند؛ به همین سبب باید اطلاعاتی در خصوص مهریه و همچنین نحوه درخواست آن را داشته باشد.
به همین دلیل باید پیش از درخواست مهریه اطلاعاتی در این باره کسب کند و از وکیل مهریه تهران کمک بگیرد تا در این مسیر از ایشان کمک بگیرد.

گرفتن وکیل مهریه در تهران
گرفتن وکیل مهریه تهران

مدارک لازم برای اجرای مهریه توسط وکیل مهریه تهران

پیش از هر اقدامی برای مهریه، می بایست از یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص کمک بگیرید؛ مدارک موردنیاز در زمان درخواست مهریه به کمک وکیل مهریه عبارت است از:

  • اصل یا رونوشت سند ازدواج
  • پرینت ثبت نام ثنا
  • شناسنامه
  • وکالت نامه وکیل دادگستری

بنا به دلایلی اگر زوجه به سند ازدواج خود دسترسی نداشته باشد می بایست به دفتر ثبت ازدواج خود مراجعه کند و از آن ها تقاضای رونوشت کند که این رونوشت اعتبار اصل را داراست.
البته در این خصوص وکیل مهریه هم می تواند از دفترخانه ثبت ازدواج زوجه این رونوشت را تهیه کند.

مراحل مطالبه مهریه در تهران

در زمان مطالبه مهریه با در نظر گرفتن سند ازدواج رسمی و یا غیررسمی باید از طریق زیر اقدام کرد که هر کدام از این روش ها از جایگاه های متفاوتی برخوردار هستند.
به دلیل حساسیت های بالا در پروند های مهریه و سرعت بخشیدن به این کار می بایست زوجه به وکیل مهریه خود وکالت دهد تا وکیل مهریه تهران بتواند در اولین فرصن برای توقیف و استعلام اموال مرد اقدام کند و به آسانی حقوق مالی زن دست یابد.

مطالبه مهریه از طریق اجرای ثبت در تهران

نخستین گام در جهت مطالبه و وصول مهریه در تهران و یا سایر شهرها می بایست ابتدا به واسطه دفتر ازدواج که عقد زن و مرد در آن صورت گرفته است، تقاضای صدور اجراییه انجام شود.(البته این برای زمانی است که عقد در دفترخانه ثبت شده باشد)

اجراییه به همرا تقاضای استعلام به واسطه دفاتر ازدواج به صورت الکترونیکی به اداره ثبت کرج و یا محل موردنظر شما ارسال خواهد شد؛ اداره مربوطه پس از استعلام و توقیف اموال زوج را باخیر می کند و به وی ابلاغیه ارسال می کند و در صورت پرداخت نکردن مهریه در زمان مقرر اموال وی مزایده شود.
بهترین وکیل مهریه در تهران قادراست مانع انتقال اموال به واسطه زوج شود.

وصول مهریه از طریق دادگاه

زمانی که ازدواج به صورت رسمی ثبت نشده باشد، برای اجرای آن باید به دادگاه مراجعه کند، البته به دلیل الکترونیکی شدن کلیه دادخواست های قضایی می بایست به یکی از دفاتر قضایی کرج مراجعه کنید و دادخواستی برای مطالبه مهریه با توجه به تعداد سکه تنظیم کنید و سپس به دادگاه ارسال کنید.
مزایای مطالبه مهریه به این روش می تواند در پی عدم پرداخت مهریه تا صد و ده سکه از سوی مرد بازداشت و زندانی همسر، درصورت اثبات عدم اعسار، توقیف سریع اموال زوج، خسارات تاخیر در پرداخت وجه نقد مهریه و امکان اثبات معامله صوری همسر در جهت فرار از پرداخت مهریه را به همراه دارد.

گرفتن مهریه از طریق شورای حل اختلاف

با توجه به قانون شوراهای حل اختلاف اگر مبلغ مهریه از یک مبلغی که قانون تعیین کرده است پایین تر باشد پیگیری این موضوع و مطالبه آن به عهده شورای حل اختلاف است، مدت زمان رسیدگی در شورای حل اختلاف کمتر از دادگاه خانواده است.

مرد به هنگام اجرای صیغه نکاح، چیزی را به زنش می‌دهد که نشان‌دهنده قصد او برای نکاح باشد و در اصطلاح مَهریه یا کابین یا صداق نامیده می‌شود. این هدیه و بخشش که از طرف مرد انجام می‌شود، امروزه به هدف پایبندی به لوازم زندگی مشترک و ارتباط زناشویی یا ضامنی برای حق طلاق زن درآمده است.

ویکیپدیا

اهمیت وکیل خوب در گرفتن مهریه

داشتن وکیل خوب برای گرفتن مهریه اهمییت زیادی دارد. زیرا وکیل حرفه ایی و متخصص مهریه قادر است:

  1. در اسرع وقت اقدامات لازم در جهت ممانعت از انتقال اموال به وسیله زوج را انجام می دهد.
  2. وکیل مهریه قادر است در کمترین زمان اقداماتی برای وصول مهریه زن صورت گیرد.
  3. نیازی به حضور زن در دادگاه نیست.
  4. زمانی که مرد دارای اموالی باشد، وکیل مهریه قادر است به سرعت اموال وی را توقیف کند.
  5. حکم جلب مرد در صورت عدم پرداخت مهریه از سوی وکیل مهریه گرفته میشود.
  6. وکیل مهریه می تواند نقش با اهمییتی در رد دادخواست اعسار مرد داشته باشد.
گرفتن وکیل مهریه در تهران
وکیل برای گرفتن مهریه در تهران

انواع مهریه کدامند؟

  • مهرالمسمی

میزان این نوع مهر تعیین می شود و در سند ازدواج مقدار آن تعیین و ثبت می شود که اصطلاحا به آن مهرالمسمی گفته می شود.
با توجه به قانون مدنی جمهوری اسلامی برای زن و مرد در تعیین مهریه و میزان مهریه محدودیتی در نظر گرفته نمی شود اما می بایست پس از توافق در سند ازدواج به ثبت برسانند، استفاده از ملک و یا خانه به عنوان مهر المسمی ممکن است.

  • مهر المتعه

این نوع مهر برای زنانی در نظر گرفته خواهد شد که در زمان خواندن خطبه عقد هیچ مهری ندارند و مرد پیش از نزدیکی با زن اقدام به طلاق می کند؛ لذا میزان مهرالمتعه با توجه به وضعیت مالی مرد مشخص می شود.

  • مهرالمثل

این مهر برای زمانی است که زوجین در تعیین میزان آن به توافق نرسیده اند؛ اما به جهاتی باطل شده است.
به عنوان مثال ملکی برای مهریه در نظر گرفته شده است که مجهول است، مهرالمثل پس از نزدیکی به زن تعلق می گیرد. یکی از شروط مهم مهرالمثل نزدیکی است.

عواملی که تعیین کننده میزان مهرالمثل است با توجهبه اوضاع، شرایط و وضعیت زن است.
به عنوان مثال ویژگی های خانوادگی، اخلاقی، میزان تحصیلات و سایر مواردی که در عرف می تواند در میزان مهر تاثیرگذارباشد، مشخص کنده مهرالمثل است.

[static_block_content id=”713″]

انواع مهریه به لحاظ نحوه دریافت

  • مهریه عندالمطالبه

مهریه دینی است برگردن مرد و پس از خواند ن خطبه عقد در هرزمانی که زن بخواهد می تواند این مهریه را طلب کند، مرد موظف است آن را به زن پرداخت کند.

  • مهریه عندالاستطاعه

در این خصوص پس از عقد زمانی که زن مهریه خود را طلب کند با در نظر گرفتن شرایط مالی مرد دادگاه میزان پرداختی آن را تعیین می کند.
در این مورد اگر مرد نتواند مهریه را پرداخت کند، زوجه نمی تواند از حق حبس استفاده کند.

مهریه از جمله دیونی است که حتی بعد از فوت شوهر نیز قابل پیگیری است و زن میتواند مهریه خود را از ماترکه همسرش مطالبه کند.

وکیل مهریه در چه زمینه ای تخصص دارد؟

وکیل متخصص مهریه، به تمامی قوانین مرتبط با عدم تعلق مهریه و همچنین مسائل عسر و حرج و نشوز اشراف کامل دارد و در کمترین زمان میتواند دعاوی مهریه را به سرانجام برساند.

برای مشاوره با وکیل مهریه در تهران چه باید کرد؟

در صورت تمایل به دریافت مشاوره تخصصی از بهترین وکیل مهریه تهران کافی است با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا هماهنگی لازم صورت گرفته و در تاریخ و ساعت توافق شده مشاوره را دریافت کنید.

ویژگی های مهریه از دیدگاه وکیل مهریه تهران

  • مهریه باید به لحاظ قانونی قابل پذیرش باشد و ویژگی های زیر را در برداشته باشد در غیراین صورت طبق قانون باطل است، البته باطل شدن مهریه نشان دهنده ابطال عقد نیست.
  • مقدار مهریه می بایست به لحاظ جنس تعیین شده باشد.
  • مهریه می بایست از ارزش عقلایی مشروع برخوردار باشد، به این صورت که در بازار قابلیت دادو ستد یا خرید و فروش داشته باشد مانند ملک، ماشین، پول و غیره
  • مهریه تعیین شده زن نباید جزو اموال وقفی و یا اموال عمومی باشد.

بحث مهریه زن، در اسلام و در عرف ما دارای اهمیت خاصی است و در زندگی امروزه نیز مطالبه مهریه توام با چالش های متعددی است.

شماره تماس وکیل مهریه در تهران

. در این مواقع مشاوره با وکیل مهریه در تهران، به شما کمک میکند که بدانید از نظر قانونی چه کاری میتوانید انجام دهید تا این چالش را حل کنید. بهرام عباسی با دارا بودن مدرک وکالت پایه یک و تجربه و تخصص بالا آماده همکاری و کمک به شما بزرگواران می باشد. در صورت بروز دعاوی مهریه به https://bahramabassi.com مراجعه کنید.

[static_block_content id=”628″]

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Scroll to Top تماس با وکیل!