وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری

همه ما حداقل برای یک بار هم که شده در مراحل مختلف زندگی ممکن است به یک وکیل پایه یک دادگستری مورد اعتماد و باتجربه نیاز پیدا کنیم. همانطور که یک پزشک مشکلات روحی و جسمی بیماران را تشخیص داده و به درمان آن‌ها کمک می‌کند، یک وکیل هم در تلاش است که مشکلات حقوقی شما را به بهترین شکل ممکن حل کند. اما به نظر شما آیا همه وکلای دادگستری دارای عملکرد یکسان و مشابهی هستند؟‌ قبل از مراجعه به موسسات حقوقی و انتخاب وکیل، بهتر است این مقاله را تا پایان مطالعه کنید و با ویژگی‌های یک وکیل پایه یک دادگستری خوب و خبره و حوزه‌های فعالیت او به طور کامل آشنا شوید‌.

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

به کسی که دارای مدرک لیسانس در رشته‌های حقوق، فقه، مبانی اسلامی یا مدرک همتراز در حوزه علمیه است و توانسته آزمون سالانه کانون وکلای دادگستری و دوره کارآموزی خود را با موفقیت پشت سر بگذارد و سپس با قبول شدن در آزمون‌های جامع پروانه وکالت دریافت کند، وکیل پایه یک دادگستری گفته می‌شود. البته بعضی از وکلای پایه یک دادگستری دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا نیز هستند اما برای گرفتن پروانه وکالت، داشتن مدرک لیسانس در رشته‌های نامبرده کافیست. برای شروع دوره کارآموزی باید گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و عدم اعتیاد نیز ارائه شود. مدت کارآموزی معمولا 18 تا 24 ماه طول می‌کشد و سرپرستی کارآموز به عهده یک وکیل پایه یک باتجربه است.

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

وکیل پایه یک دادگستری در دوران کارآموزی باید در جلسات دادرسی در دادگاه‌های حقوقی، خانواده، اطفال و دادگاه تجدید نظر حضور داشته باشد و بعد از تمام شدن جلسات، یک گزارش کتبی به سرپرست خود ارائه دهد. کانون وکلا هر هفته جلسات آموزشی تخصصی برگزار می‌کند. وکیل کارآموز باید در این جلسات نیز حضور داشته باشد. شرکت در آزمون‌های ICDL (مهارت کامپیوتر) برگزار شده توسط کانون وکلا یکی دیگر از وظایفی است که در دوران کارآموزی باید انجام شود. بعد از گذراندن مراحل لازم و به پایان رسیدن کارآموزی، نوبت به بررسی پرونده در کمیسیون کارآموزی می‌رسد. پس از تایید پرونده، کارآموز می‌تواند در آزمون اختبار که توسط کانون وکلا برگزار می‌شود، شرکت کند. این آزمون شامل دو بخش کتبی و شفاهی است‌. پس از گرفتن نمره قبولی در هر دو آزمون، تایید صلاحیت اخلاقی و مذهبی و برگزاری مراسم تحلیف (سوگند)، پروانه وکالت صادر می‌شود.

چرا باید به یک وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنیم؟

ما انسان‌ها موجوداتی چند بعدی هستیم ولی عمرمان اجازه نمی‌دهد که در همه زمینه‌ها تخصص کافی به دست بیاوریم. به همین دلیل ناچاریم که برای پیشبرد کارها و حل مشکلات خود به افراد متخصص و خبره همان حوزه مراجعه کنیم‌. در زمان بروز مشکلات حقوقی، مراجعه به یک وکیل پایه یک دادگستری بهترین راهکار است و مزیت‌های بسیار زیادی دارد. بر اساس اصل 45 قانون اساسی، همه شما به عنوان شهروندان جامعه حق دارید که از یک وکیل برخوردار باشید. وکیل پایه یک می‌تواند وکالت تمام پرونده‌های کیفری و قضایی با موضوعاتی از قبیل طلاق، مهریه، مشکلات شرکتی، خانوادگی، مالی، ملکی و غیره را به عهده بگیرد. در ادامه شما را با مزایای مراجعه به وکیل آشنا خواهیم کرد.

کوتاه‌تر شدن زمان رسیدگی به پرونده‌ها

حتما بارها با افرادی که از طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی ابراز نارضایتی می‌کنند، برخورد داشته‌اید. دلیل طولانی شدن پرونده، اشتباه خود آن‌ها و عدم مشورت با مشاوران حقوقی یا وکلای پایه یک دادگستری است. وکلا بارها پرونده‌های شبیه به هم را تجربه کرده‌اند، با مسیر درست دادرسی آشنا هستند و از طولانی شدن پرونده‌ها جلوگیری می‌کنند.

صرفه‌جویی در هزینه‌ و وقت

همیشه باید قبل از مراجعه به دادگستری و تنظیم دادخواست، با یک وکیل پایه یک دادگستری جلسه‌ی مشاوره برگزار کنید. بعضی از افراد بدون اطلاعات کافی درباره اصطلاحات حقوقی و برای فرار از هزینه‌های وکالت، بیشتر وقت خود را در دادگستری‌ها سپری می‌کنند. حتی گاهی اوقات به دلیل عدم آشنایی با بیان قانونی و رسمی در اظهارنامه، وارد کردن غیر عمد اتهام به افراد دیگر و ثابت شدن بی‌گناهی متهم، جریمه و مجازات می‌شوند‌. وقتی رسیدگی به امور پرونده را به وکیل خود بسپارید، دیگر لازم نیست وقت خود را هدر دهید. وکیل به دلیل آشنایی کامل با قوانین، به خوبی به امور پرونده شما رسیدگی خواهد کرد.

کمک به قاضی در کشف سریع حقیقت

قاضی دادگاه و وکیل پایه یک برای برقراری عدالت با یکدیگر همکاری می‌کنند. وظیفه دفاع از حق و آبروی موکل در دادگاه به عهده وکیل است. وکیل با علم حقوقی خود و ارائه مدارک لازم برای اثبات بی‌گناهی موکلش، به قاضی کمک می‌کند که با سرعت بیشتری به حقیقت پی ببرد و رأی خود را به شکل عادلانه‌ای صادر کند.

اجباری بودن حضور وکیل در بعضی از پرونده‌ها

بر اساس تبصره یک ماده 186 قانون آیین دادرسی کیفری، در جرائمی که مجازات آن‌ها حبس ابد، اعدام و قصاص نفس باشد، حتی اگر متهم برای خودش وکیل نگیرد یا توانایی گرفتن وکیل را نداشته باشد، قاضی دادگاه یک وکیل تسخیری برای او معرفی می‌کند. خدمات ارائه شده توسط وکیل تسخیری کاملا رایگان است.

کاهش معضلات اجتماعی و تاثیر مثبت بر افراد جامعه

وقتی همه شما به عنوان افراد یک جامعه به خوبی با جایگاه وکیل پایه یک دادگستری آشنا شوید و برای حل مشکلات حقوقی خود مراجعه به وکیل را در اولویت قرار دهید، معضلات اجتماعی نیز کاهش می‌یابد. عدم مراجعه به وکیل و آشنا نبودن به مقررات و قوانین، افراد جامعه را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند و آمار جرائم را افزایش می‌دهد.

با ویژگی‌های یک وکیل پایه یک دادگستری خوب و باتجربه آشنا شوید

  • آشنایی کامل با تمام قوانین
  • راستگویی، صداقت و روراستی با موکل
  • داشتن تعهد و مسئولیت‌پذیری در قبال موکل و نهایت تلاش تا مراحل پایانی پرونده
  • داشتن مهارت ساده‌سازی مسائل پیچیده و بازگو کردن آن‌ها برای موکل
  • داشتن مهارت‌ فن بیان و سخنوری
  • برقراری ارتباط صحیح با موکل و گوش دادن با حوصله به صحبت‌های او
  • تجربه زیاد و در نظر گرفتن احتمالات مختلف برای پرونده‌ها
  • امانت‌داری و فاش نکردن اسرار موکل
  • کمک به موکل در روند دادرسی و کاهش استرس او
  • داشتن تسلط کافی به فن دفاع در جلسه دادگاه
  • آشنایی با علم روانشناسی برای ارتباط موثر با موکل
  • داشتن مهارت حل مسئله

آیا با حوزه‌های فعالیت وکیل پایه یک دادگستری آشنا هستید؟

وکلای پایه یک دادگستری می‌توانند در دعاوی حوزه‌های مختلف با عناوینی مانند وکیل خانواده، وکیل ارث و میراث، وکیل شهرداری، وکیل کیفری، وکیل حقوقی و وکیل ملکی فعالیت کنند.

وکیل در کرج

برای حل مسائل و امور کیفری و حقوقی خود باید به دنبال یک وکیل پایه یک دادگستری شریف، با تجربه، متعهد و با مهارت در کرج باشید تا به خوبی به وظایف خود عمل کند و تا پایان تمام مراحل پرونده با شما همراه باشد.

وکیل در تهران

اگر جزو کسانی هستید که دچار یک مشکل قضایی شده‌اند و با روند رسیدگی به پرونده قضایی آشنایی کافی ندارند، حتما باید به یک وکیل پایه یک دادگستری که علاوه بر دانش کافی و آشنایی کامل با قوانین دارای خصوصیاتی مانند تسلط به فن دفاع، فن بیان، مسئولیت‌پذیری و صداقت باشد، مراجعه کنید.

وکیل ملکی

به وکیلی که در زمینه اموری مانند گرفتن پایان کار، امور مرتبط با وقف، تصرف عدوانی، تنظیم سند رسمی، فروش ملک غیر، تقسیم املاک مشاع، امور سرقفلی، قرارداد اجاره و مانند این‌ها فعالیت می‌کند، وکیل ملکی گفته می‌شود.

وکیل کیفری

به وکیل پایه یکی که وکالت پرونده‌های کیفری را به عهده می‌گیرد، وکیل کیفری گفته می‌شود‌. بر اساس اصل 35 قانون اساسی، طرفین دعوا در پرونده‌های کیفری حتما باید یک وکیل داشته باشند.

وکیل ملکی در کرج

به خاطر پیچیدگی مقررات مربوط به امور ملکی در کرج و جلوگیری از پرداخت خسارت حتما باید به یک وکیل ملکی در کرج مراجعه کنید و از توانایی‌های او برای حل مشکلات خود استفاده کنید.

وکیل ملکی در تهران

رسیدگی به امور ملکی در شهرهای بزرگی مثل تهران از اهمیت بالایی برخوردار است. سپردن این امور به یک وکیل ملکی در تهران کمک زیادی به شما خواهد کرد.

وکیل حقوقی

وکیل حقوقی طبق اختیاراتی که قانون به او داده، به جای موکل خود در تمام امور حقوقی مربوط به او در مراجع مختلف قضایی شرکت می‌کند.

وکیل خانواده

به وکیل پایه یک دادگستری که در حل دعاوی مربوط به طلاق، طلاق توافقی، مهریه، نفقه، حضانت فرزندان به موکل خود کمک می‌کند، وکیل خانواده گفته می‌شود.

وکیل ارث و میراث

همه افراد به دلیل عدم آگاهی از جزئیات قانونی هنگام تقسیم ارث و میراث با مشکلاتی مواجه می‌شوند. برای جلوگیری از اختلافات خانوادگی و حل مسائل مربوط به این امور باید به یک وکیل ارث و میراث باتجربه مراجعه کنید.

وکیل شهرداری

وکیل شهرداری به همه قوانین، مقررات، آئین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های مربوط به شهرداری تسلط دارد و با تکیه به آگاهی‌های خود، از حقوق موکل خود در دعاوی که به امور شهرداری مربوط است، دفاع می‌کند.

برای حل مسائل پیچیده خود به یک موسسه حقوقی معتبر مراجعه کنید

با توجه به گسترش ارتباطات و دسترسی همه مردم به اینترنت، پیدا کردن یک وکیل دادگستری خوب و با تجربه کار سختی نیست. مجموعه حقوقی عدالت با بیش از چهار سال سابقه به عنوان یکی از بهترین موسسات حقوقی معرفی می‌شود. این مجموعه با داشتن 3000 وکیل متخصص و ماهر، بیش از هشت هزار پرونده را با موفقیت پشت سر گذاشته است. اگر در تهران یا کرج ساکن هستید، می‌توانید برای انتخاب وکیل خانواده، وکیل ارث و میراث، وکیل حقوقی، وکیل کیفری و… از مشاوران حقوقی مجموعه حقوقی عدالت کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Scroll to Top تماس با وکیل!